برنامه‌های هفته گردشگری قشم اعلام شد

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سازمان منطقه آزاد قشم از اعلام 22 رویداد در هفته گردشگری جزیره جهانی قشم خبر داد.

به گزارش میراث آریا، ابراهیم رستم گورانی در این باره گفت: ۲۳ رویداد فرهنگی، هنری و ورزشی همزمان با «هفته گردشگری) از امروز پنجشنبه پنجم مهر روز جهانی گردشگری با شعار گردشگری و صلح در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس برگزار می‌شود.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سازمان منطقه آزاد قشم گفت : به مناسبت هفته گردشگری و روز جهانی جهانگردی (پنجم تا ۱۲ مهرماه)، برنامه‌های متنوعی در گرامیداشت این هفته و تقدیر از تلاش گران عرصه گردشگری جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب برگزار می شود.

او افزود: این برنامه ها با توجه به شعار امسال زیر عنوان «گردشگری و صلح» در دو بخش جامعه عام شامل تمام قشموندان و جامعه خاص فعالان و دانشجویان صنعت گردشگری در جزیره قشم نگین خلیج فارس با همکاری و هماهنگی بخش خصوصی و سایر بخش های دولتی انجام می شود.

رستم‌گورانی حضور فعالان جوامع گردشگری این جزیره در گلستان شهدا و برگزاری آیین غبارروبی و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدای انقلاب و دفاع مقدس همزمان با پاسداشت هفته دفاع مقدس، برگزاری رویداد سینما دریا (نقد و بررسی مستندهای دریایی) با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در مجتمع های تجاری، اجرای برنامه گردشگری و برگزاری مسابقه هوری سواری(قایق‌های چوبی) در روستای نمونه گردشگری سهیلی، برگزاری کارگاه آموزشی قایقرانی بادبانی در پارک زیتون با همکاری اداره ورزش سازمان منطقه آزاد و برگزاری جشنواره ساخت مجسمه‌های شنی در جزایر ناز را از جمله برنامه‌های این هفته ذکر کرد.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سازمان منطقه آزاد قشم افتتاح بوم‌گردی، برگزاری مسابقه پدل برد جنگل حرا در روستای دهخدا، نواختن زنگ گردشگری در یکی از مدارس این جزیره که در رشته گردشگری فعالیت دارند و برگزاری نشست هم اندیشی با گردشگران خارجی را از دیگر برنامه های هفته گردشگری در جزیره قشم سرزمین عجایب هفتگانه خلیج فارس اعلام کرد.

او در ادامه گفت : در هفته گردشگری ویژه برنامه‌های تور آشناسازی گردشگران (فم تور) جزیره هنگام، بازدید از موزه های مردم‌شناسی، پاکسازی تورهای ماهیگیری کشتی مغروق جزیره لارک، بازدید از تاسیسات گردشگری، رویداد موسیقی سنتی در اقامتگاه‌های سطح جزیره، نشست گردشگری با تورگردانان و راهنمایان تور برگزار خواهد شد.

رستم‌گورانی تصریح کرد: برگزاری تور آشناسازی گردشگران(فم تور) جزیره لارک، برگزاری رالی خانواده و مسابقه سوارکاری در همکاری با اداره ورزش سازمان منطقه آزاد و آغاز قشم بوم با برگزاری جشن بادبادک ها در کمپ ساحلی آفتاب دو جزیره قشم انجام می‌شود.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سازمان منطقه آزاد قشم در پایان ابراز امیدواری کرد و گفت: با برگزاری این برنامه‌ها و همچنین حضور فعالان و اشخاص صاحب‌نظر در این حوزه، زمینه‌های توسعه و رونق گردشگری در این جزیره بیش از پیش فراهم شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070500359
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha